Шукаємо однодумців для співпраці в допомозі «Особливим дітям» та їх «Особливим сім’ям»!
Чекаємо на благодійні фонди, спільноти, асоціації, організації, бізнес, волонтерів та всіх небайдужих до проблеми дитячого розвитку.
Зв’яжиться з нами: 095 0753755
с п і в п р а ц я

АВА‑терапія

АВА‑терапія – поведінкова терапія або метод прикладного аналізу поведінки ABA (Applied behavior analysis), один з найбільш ефективних методів корекції дитячого аутизму.

В основі АВА-терапії поведінкові технології та методики навчання, які дозволяють вивчати вплив на поведінку аутиста факторів навколишнього середовища і маніпулювати цими факторами, змінюючи його.

Метод АВА при аутизмі, має ще одну назву, а саме «Модифікація поведінки». Поведінкова терапія для аутистів за програмою АВА побудована на ідеї, що будь-яка поведінка людини тягне за собою певні наслідки, і коли дитині це подобається, вона стане повторювати цю поведінку, а коли не подобається, не стане.

В основі АВА терапії лежить розуміння взаємозв’язку поведінки і середовища.

Поведінка розглядається, як всі можливі типи дій і здібностей. Середовище включає в себе всі фізичні і соціальні фактори, які можуть впливати на зміни в поведінці. Метод має різні напрямки та техніки в роботі.

 

АВА-терапія допомагає:

  • Направити характер поведінки в більш гармонійне русло і підтримати процес навчання.
  • Розкрити особливості в мовному розвитку і в подальшому вирішити завдання з комунікаційними здібностями.
  • В роботі з порушеннями концентрації уваги, соціалізації, пам’яті і навчання

 

НАПРЯМКИ АВА-ТЕРАПІЇ:

  • Складене пробне навчання — ґрунтується на принципі повторення. Навчання складається з частин, які відпрацьовуються для засвоєння матеріалу. Даний метод допомагає зрозуміти, як практика та систематичне повторення допомагають в освоєнні інформації. Такі заняття проходять індивідуально з одним учнем. Додаються підкріплюючі дії, наприклад, «дай п’ять», для фокусування уваги.

 

  • Випадкове навчання або програми— дають можливість в природному середовищі побачити важливість природного середовища в процесі навчання.
    Увагу направлено на природу дитини в його природному середовищі. І ті навички, які вона отримала, можна перенести в ситуації повсякденного життя.
    Терапевт в даному випадку має звертати увагу саме на інтерес дитини. Ситуації і теми дитина вибирає самостійно. Для цього необхідно спостерігати та слідувати вибору дитини.

 

  • Вербальний напрямок — допомагає розвитку мови. Заняття проходять індивідуально з одним учнем і гуртуються на розумінні визначень.
    Для встановлення розуміння необхідно роз’яснити функціональне застосування предмета. Таким чином, в основі напрямку лежить встановлення розуміння значення слова через його функціональне застосування. Використовується алгоритм питань «що це?», далі йде «для чого це використовується?».

 

  • Терапевтичний напрямок — заснований на спостереженнях базових реакцій в процесі навчання. Спостерігаються мотивація, навики внутрішньої дисципліни, ініціативності, швидкості реакції та ключові стимули.
    В практику включений метод природної мовної парадигми та використовується ретельно підготовлене середовище для стимуляції мовної активності. Створюються умови для активного використання мови. Це може бути повсякденне середовище, яке служить відправною точкою для включення дитини в навчання.
EN FR DE UK