Шукаємо однодумців для співпраці в допомозі «Особливим дітям» та їх «Особливим сім’ям»!
Чекаємо на благодійні фонди, спільноти, асоціації, організації, бізнес, волонтерів та всіх небайдужих до проблеми дитячого розвитку.
Зв’яжиться з нами: 095 0753755
с п і в п р а ц я

Дизартрі́я

ДИЗАРТРІ́Я — порушення вимовної сторони мовлення, яке виникає внаслідок органічного ураження центральної нервової системи. Це тяжкий розлад усієї мовленої діяльності.

 

При дизартрії порушується не тільки звуковимова майже усіх груп звуків, але і просодична сторона мовлення:  голосінтонація,  темп,  ритм.

 

Дизартрія є симптомом неврологічних захворювань.

 

Стерта дизартрія — симптоматика (мовні, психологічні та неврологічні прояви) має, відповідно, стертий вигляд, що нерідко дає підстави сплутати дизартрию з таким порушенням як дислалия (дане порушення виявляється в тому, що діти, маючи нормальний слух і при схоронності у них мовного апарату , мають проблему, пов’язану зі звуковимовою); відмінність одного варіанта від іншого полягає в наявності при дизартрії осередкової форми неврологічної мікросимптоматики.

 

Виражена дизартрія — дитина використовує мову, але вона при цьому характеризується як малозрозуміла і нечленороздільна; звуковимову порушено, порушення проявляються також в інтонаційної виразності, в голосі і в диханні.

 

Анартрія — абсолютна відсутність у дитини можливості виголошувати промову.

 

 

НАПРЯМКИ КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ ПРИ ДИЗАРТРІЇ

 

Корекція дизартрії проводиться в комплексі з лікувальною фізкультурою та медикаментозним лікуванням. Важлива роль відводиться всебічному розвитку мовлення.

 

  • Розвиток дрібної моторики пальців рук ( розвиток точності координації, синхронності рухів )
  • Розвиток ритму-підготовка до роботи над звукоскладовою структурою слова, робота над наголосом
  • Розвиток м’язів артикуляційного апарату за допомогою масажу: загальне м’язове розслаблення, розслаблення мязів губ, язика
  • Артикуляційна гімнастика для губ, щелепи, для активізації піднебінної завіси
  • Розвиток мімічних м’язів обличчя
  • Розвиток сили, висоти, тембру голосу і дихання
  • Робота з розвитку орального і ручного праксису, кінестетичних відчутті та кінетичного слідового образу: вправи з опором, чередування вправ з відкритими та закритими очима
  • Розвиток фонематичних процесів: сприймання, пам’яті, уявлень, аналізу, звуко-буквеного аналізу, синтезу
  • Робота над формуванням граматичної будови мовлення:
    ~ формування глибинної та поверхневої структури речення
    ~ розвиток навичок словозміни
    ~ розвиток навичок словотворення
    ~ розвиток діалогічного мовлення
    ~ розвиток монологічного мовлення
  • Розвиток зорової уваги, пам’яті
  • Розвиток всіх психічних процесів
EN FR DE UK